woensdag 23 februari 2011

Huisgemaakte zeep

Vandaag is mijn zoveelste poging om zelf zeep te maken hopelijk gelukt. Er zijn nogal wat manieren om zeep te maken maar ik wilde persé op plantaardige en natuurlijke wijze zeep maken. De zeep die ik vandaag als try-out heb gemaakt is op basis van olijfoilie en lavendel uit onze tuin. We willen deze zeep gaan gebruiken als gastenzeepjes in de kamers maar ook verkopen als souvenirs.
De zeep moet nog uitharden en dat duurt denk ik een dag of vier. Ik houd jullie op de hoogte over het resultaat hoor...ben zelf het meest benieuwd anders moet ik m'n eigen zeeprecept om zeep helpen... R.

3 opmerkingen:

  1. Hoi guys
    lijkt me heerlijk met zo'n stuk zeep te wassen wel onhandig zo'n vierkante bonk, lavendel ..hmmm..heerlakhhh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi.... leuk om van je te horen. Heb je mijn reactie ook ontvangen op je blogspot?

    De zeep die ik maak heeft een andere vorm dan deze dikke vierkante jongens hoor. In mijn keuken ligt olijf, rozemarijn, lavendel, haver-scrub en Shalimarzeep te drogen. Heel leuk om te doen en alles ruikt goddelijk hier in huis. Ik ga het verkopen maar ik zal wat voor jullie bewaren, goed? Daaaàaaag xxxxxxxx Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallooooo, Ik wist niet dat jullie zeepmakers wilde worden!! Hahaha Wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen